Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

OΡΦΕΥΣ- Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΥΣΤΑΓΩΓΟΣ (Μέρος 6ο).



-"Η ΠΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΣ".

-ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ,
ΠΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ
ΥΠΗΡΧΕ Η ΠΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΣ,
Η ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΗ ΣΤΑ ΟΡΦΙΚΑ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΩΣ "ΑΡΡΗΤΟΣ ΑΡΧΗ".

-Ο ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΑΥΤΟΣ ΟΡΟΣ
ΤΗΣ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑΣ ΔΙΔΕΙ ΕΜΦΑΣΙ
ΣΤΗΝ ΠΤΩΧΕΙΑ ΤΩΝ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ,
ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΕ ΠΕΡΙΓΡΑΨΕΙ ΕΠΑΡΚΩΣ
ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙ ΑΥΤΗ,
Ή ΠΙΘΑΝΩΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ,
ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΗΣ
ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΩΣ
("ΤΗΝ ΔΕ ΜΙΑΝ ΠΡΟ ΤΟΙΝ ΔΥΟΙΝ
ΑΡΡΗΤΟΝ ΑΦΙΗΣΙΝ.
ΑΥΤΟ ΓΑΡ ΤΟ ΜΗΔΕ ΦΑΝΑΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΗΣ
ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΑΥΤΗΣ
ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΗΤΟΝ ΦΥΣΙΝ").

-ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΘΑ
ΩΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ
ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΠΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ,
ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΤΑΘΕΡΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ,
ΠΛΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ.

-ΑΛΛΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΗΣ
ΠΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΕΙΝΑΙ "ΠΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΝ ΕΝ".

ΙΚΑΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΧΩΡΙΩΝ
ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΩΣ ΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΑΠΟΨΙ,
ΟΤΙ ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ "ΠΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΝ ΕΝ"
ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ
ΤΕΤΡΑΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΟΥ ΣΥΝΕΧΟΥΣ
ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΝΗΤΙΚΟΝ ΤΩΝ ΔΥΟ
ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ (ΑΙΘΗΡ ΚΑΙ ΧΑΟΣ)
ΚΑΤ΄ΕΦΑΡΜΟΓΗΝ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΩΝΙΟΥ
ΦΥΣΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ (ΑΝΑΓΚΗ-ΑΔΡΑΣΤΕΙΑ).

-ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΠ. 67:


"αδιακρίτων πάντων όντων κατά σκοτόεσσαν ομίχλην φησίν ο Θεολόγος)
(όλα ήταν δυσδιάκριτα μέσα στην σκοτεινή ομίχλη,λέγει ο Θεολόγος)


*Θεολόγος αναφέρεται ο Ορφεύς στα αποσπάσματα του Πρόκλου.

-Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ "ΠΡΟΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΝ ΕΝ"
ΔΙΔΕΙ ΕΜΦΑΣΙΝ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ,
ΤΟ ΕΝΙΑΙΟΝ ΤΗΣ ΑΡΡΗΤΟΥ ΑΡΧΗΣ.

-Η ΣΥΛΛΗΨΙΣ ΤΗΣ ΑΡΡΗΤΟΥ ΑΡΧΗΣ
ΩΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΔΥΣΧΕΡΗΣ,
ΔΙΟΤΙ ΕΚΦΕΥΓΕΙ ΤΗΣ ΣΦΑΙΡΑΣ
ΤΗΣ ΣΥΝΗΘΟΥΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ.
ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ
ΤΗΣ ΑΡΡΗΤΟΥ ΑΡΧΗΣ,
ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΚΑ.

-ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ Ή ΟΥΣΙΕΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ:
ΧΩΡΟΣ-ΧΡΟΝΟΣ

-Ο ΧΩΡΟΣ, ΑΠΕΙΡΩΣ ΕΚΤΕΙΝΟΜΕΝΟΣ
ΠΡΟΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΪΔΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ,
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΦΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΙ,
ΔΗΛΑΔΗ ΑΝΕΥ ΑΡΧΗΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΥΣ
(ΕΝΩ ΑΙΩΝΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΟΣ, ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΑΡΧΗ).

-ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΥΤΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΟΜΟΥ
ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΧΕΤΙΚΙΣΤΙΚΗ ΣΥΛΛΗΨΙ
ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΧΩΡΟΧΡΟΝΟΥ.

-Ο ΧΡΟΝΟΣ ΝΟΕΙΤΑΙ ΩΣ ΤΟ ΠΡΟ ΠΑΝΤΟΣ ΥΠΑΡΧΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ:

"ως και Ορφεύς την πρώτην πάντων αιτίαν Χρόνον καλεί....Χρόνον προσείρηκεν ως το πάσης γενέσεως αίτιον προυπάρχον"

(απ.68)

-ΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ΣΑΦΩΣ,
ΟΤΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΗΡΧΕ ΕΞ ΑΡΧΗΣ,
ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΥΝΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΕΝ ΧΡΟΝΩ.

ΣΑΦΩΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ Η
ΜΟΝΟΘΕΪΣΤΙΚΗ ΑΠΟΨΙΣ
ΠΕΡΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
ΟΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΜΕΝΗ ΥΛΗ:

"αντί μεν της μιας των όλων αρχής τον Χρόνον τιθέντες, αντί δε τοιν δυοίν Αιθέρα και Χάος"
(Δαμασκίου,περί των πρώτων αρχών123).


-ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 123 ΤΟΥ ΔΑΜΑΣΚΙΟΥ ΕΠΙΣΗΣ,ΓΡΑΦΕΙ:

"ήν ο πολύτιμος εν εκείνη Χρόνος αγήραος, Αιθέρος μεν και Χάους πατήρ..."

-ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 66 ΓΡΑΦΕΙ:

"Αιθέρα μεν και Χρόνος ούτος αγήραος αφθιτόμητις γείνατο και μέγα Χάσμα πελώριον ένθα και ένθα".

-ΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΔΥΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΒΛΕΠΟΜΑΙ
ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ,
ΠΛΑΙ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ,
ΩΣ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑΣ
ΔΥΟ ΟΥΣΙΕΣ:

Ο ΑΙΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΟΣ Ή ΧΑΣΜΑ.

-ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

-)(- ΙΕΡΑ ΕΛΛΑΣ

₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪ ЭЄ ₪₪₪₪₪
₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου