Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2015

OΡΦΕΥΣ- Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΥΣΤΑΓΩΓΟΣ (Μέρος 2ο).





-ΑΙ ΟΡΦΙΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΑΙ ΤΕΛΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΡΑΣΙΣ ΤΩΝ.
"πολλοί μεν ναρθηκοφόροι παύροι δε τε βάκχοι"
(Ιερός Λόγος)

-)(- ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΔΙΕΦΕΡΟΝ
ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΕΥΣΙΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΒΕΙΡΙΑ
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΙΝ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ,
Η ΟΠΟΙΑ ΕΤΕΛΕΙΤΟ ΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΑΣ ΟΙΚΙΑΣ,
ΤΑΣ ΠΕΡΙΦΗΜΟΥΣ "ΟΡΦΙΚΑΣ ΟΙΚΙΑΣ"
ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΩΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ
ΕΙΧΟΝ ΩΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ
ΕΝΑΝ "ΟΡΦΕΟΤΕΛΕΣΤΗΝ".

-Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ
ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ
ΕΙΣ ΤΟΝ ΖΑΓΡΕΑ ΚΑΙ ΛΥΣΙΟΝ
(ΛΥΤΡΩΤΗΝ) ΔΙΟΝΥΣΟΝ,
Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΙ
ΜΕ ΤΑΣ
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΟΥ
ΤΗΝ ΝΙΚΗΝ ΕΠΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ:

ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ Ο ΜΥΣΤΗΣ.

ΟΙ ΟΡΦΙΚΟΙ ΕΤΕΛΟΥΝ ΚΑΤΑ
ΤΗΝ ΕΑΡΙΝΗΝ ΙΣΗΜΕΡΙΑΝ
ΤΑ "ΩΜΟΦΑΓΙΑ"
(ΣΠΑΡΑΓΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙOΝΥΣΙΑΚΟΥ ΤΑΥΡΟΥ).
Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ,
ΕΦΟΣΟΝ ΟΙ ΟΡΦΙΚΟΙ ΗΣΑΝ (ΕΙΝΑΙ) ΑΚΡΕΩΦΑΓΟΙ,
ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ.

-ΤΑ ΤΩΝ ΟΡΦΙΚΩΝ ΟΡΓΙΑ (ΑΧΡΑΝΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ)
"ΠΕΡΙ ΩΝ ΟΥ ΘΕΜΙΣ ΤΟΙΣ ΑΜΥΗΤΟΙΣ ΙΣΤΟΡΕΙΝ
ΤΑ ΚΑΤΑ ΜΕΡΟΣ" (ΔΙΟΔ.ΣΙΚΕΛΙΩΤΟΥ ΙΙΙ 62,8)
ΕΤΕΛΟΥΝΤΟ, ΩΣ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΗ,
ΥΠΟ ΤΩΝ ΟΡΦΙΚΩΝ "ΘΙΑΣΩΝ"
ΜΕ ΟΡΦΕΟΤΕΛΕΣΤΗΝ ΕΙΣ ΤΑ "ΟΡΦΙΚΑΣ ΟΙΚΙΑΣ"
(ΜΙΑ ΣΩΖΕΤΑΙ ΕΙΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ)
ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΙΣ ΝΑΟΥΣ Ή ΤΕΛΕΣΤΗΡΙΑ.

ΑΥΤΟ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΠΟΣΟΝ ΒΑΘΕΩΣ
ΕΙΣ ΤΗΝ "ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑΝ"
ΑΝΑΓΟΝΤΑΙ ΑΙ ΤΕΛΕΤΑΙ ΑΥΤΑΙ,
ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΚΗΝΑΪΚΑ
ΚΑΙ ΜΙΝΩΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΔΕΝ ΕΤΕΛΟΥΝΤΟ
ΕΙΣ ΝΑΟΥΣ, ΠΑΡΑ ΕΙΣ ΟΙΚΙΑΣ.

-Ο ΟΡΦΕΥΣ ΔΙΕΔΩΣΕ ΚΑΙ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΣ ΤΑΣ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΑΣ ΤΕΛΕΤΑΣ.

Ο ΜΕΓΑΣ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟΣ:

"ΟΡΦΕΥΣ, Ο ΤΑΣ ΑΓΙΩΤΑΤΑΣ ΤΕΛΕΤΑΣ ΚΑΤΑΣΤΗΣΑΜΕΝΟΣ"
(ΠΡΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ ΚΥΝΙΚΟΝ).

-Ο ΟΡΦΕΥΣ ΥΠΗΡΞΕ ΑΥΤΟΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ
ΔΙΕΜΟΡΦΩΣΕ ΤΗΝ ΘΡΑΚΙΚΗΝ ΛΑΤΡΕΙΑΝ
ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΙΔΡΥΩΝ ΤΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ:

"ΕΥΡΕ ΔΕ ΟΡΦΕΥΣ ΤΑ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΑ" ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΠΟΛΛΟΔΩΡΟΣ.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΦΙΚΗ ΚΟΙΤΙΔΑ,
ΤΗΝ ΘΡΑΚΗΝ, ΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΑΙ ΤΕΛΕΤΑΙ ΔΙΕΔΟΘΗΣΑΝ
ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ,
ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟΝ,
ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΝ,
ΤΗΝ ΚΥΡΙΩΣ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ
ΕΙΣ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΝ ΑΣΙΑΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗΝ ΕΛΛΑΔΑ,
ΟΠΟΥ ΕΥΡΟΝ ΓΟΝΙΜΟΝ ΕΔΑΦΟΣ
ΕΙΣ ΤΑ ΠΕΡΙΦΗΜΑ
ΠΥΘΑΓΟΡΙΚΑ ΟΜΑΚΟΕΙΑ.

-ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΥΠΗΡΧΕ
ΤΑΞΙΣ ΙΕΡΕΩΝ ΘΡΑΚΩΝ,
ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΚΟΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΝ
ΤΟ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕ ΜΙΑ ΘΡΑΚΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ,
Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΗΡΓΗΘΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΠΑΡΤΙΑΤΑΣ.

ΙΔΡΥΘΗΣΑΝ ΕΠΙΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΡΦΙΚΟΥΣ
(ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ "ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗΝ" ΕΠΟΧΗΝ)
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΦΛΥΑΣ, ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟΝ.

-ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΡΦΙΚΟΥΣ ΠΙΕΡΑΣ ΑΠΟΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΙ Η
ΙΔΡΥΣΙΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ,
ΣΥΜΦΩΝΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΡΤΥΡΙΑΝ ΤΟΥ ΠΑΥΣΑΝΙΟΥ (Α 37):

"ΟΣΥΙΣ ΔΕ ΗΔΗ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙ ΕΙΔΕΝ Η ΤΑ ΚΑΛΟΥΜΕΝΑ ΟΡΦΙΚΑ ΕΠΕΛΕΞΑΤΟ, ΟΙΔΕΝ Ο ΛΕΓΩ".

-ΑΚΟΜΗ ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
ΔΕΝ ΗΜΠΟΡΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΟ ΚΑΙ
ΜΕ ΤΑ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΑ ΚΡΗΤΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ,
ΕΦ΄ ΟΣΟΝ ΟΙ ΚΟΥΡΗΤΕΣ
ΚΑΙ ΟΙ ΘΡΑΚΙΚΟΙ ΚΑΒΕΙΡΟΙ
ΕΙΧΟΝ (ΕΧΟΥΝ) ΑΜΕΣΟΝ ΣΧΕΣΙΝ.

ΑΛΛΩΣΤΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ
ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΟΡΦΕΑ ΝΑ
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ
ΙΔΑΙΟΥΣ ΔΑΚΤΥΛΟΥΣ.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ
ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΟΡΦΕΩΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΚΟΥΡΗΤΑΣ,
ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΟΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΤΩΘΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΛΟΓΟΥ:

"αλλά μην και τριάδα την αμείλικτον και άχραντον των νοερών Θεών διαρρήδην ο Πλάτων επόμενος τω Ορφεί Κουρητικήν αποκαλεί,καθάπερ εν Νόμοις φησίν ο Αθηναίος ξένος τα των Κουρήτων ενόπλια παίγνια και την ένρυθμον χορείαν αυτών ανυμνών.Και γαρ Ορφεύς τους Κουρήτας φύλακας τω Διί παρίστησι τρεις όντας.Και οι θεσμοί των Κρητών και η Ελληνική πάσα Θεολογία την καθαράν και άχραντον ζωήν και ενέργειαν εις την ταύτην αναπέμπουσιν.ουδέ γαρ άλλο τι το κορόν ή το καθαρόν ενδείκνυται"
(ΑΠ.151,KERN,ΕΚ ΤΗΣ "ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ" ΤΟΥ ΠΡΟΚΛΟΥ).

-ΟΣΟΝ ΔΙΑ ΤΟΝ ΠΥΘΑΓΟΡΑ
(ΤΟΝ ΑΛΗΘΩΣ "ΘΕΩΝ ΑΓΧΙΣΠΟΡΟΝ ΑΝΔΡΑ",
ΩΣ ΘΑ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΘΕΙΟΣ ΔΑΜΑΣΚΙΟΣ),
ΑΥΤΟΣ ΥΠΗΡΞΕ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΣ ΤΗΣ
ΟΡΦΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΣ.

Η ΟΡΦΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΙΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΥΘΑΓΟΡΑ
ΥΠΗΡΞΕ ΒΑΘΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΗ,
ΟΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΛΕΤΩΝ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΩΣ ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ
ΚΑΙ ΤΑ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ.

-ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΙΑΜΒΛΙΧΟΥ:

"γενικώς δε ισχυρίζονται ότι ο Πυθαγόρας έγινε ζηλωτής του τρόπου εκφράσεως του Ορφέως και της διαθέσεώς του (δηλ. της τοποθετήσεως απέναντι στα πράγματα) και ότι ετίμα τους Θεούς παρομοίως με τον Ορφέα απεικονίζων αυτούς εις τα έργα της γλυπτικής και της χαλκοτεχνίας όχι ομοίους με τας δικάς μας μορφάς, αλλά με θεϊκά δημιουργήματα.Διότι αυτοί περιβάλλουν και προνοούν δι΄ όλα και έχουν την φύσιν και την μορφήν ομοίαν με το παν".

-ΠΕΡΑΝ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΕΛΛΑΔΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ,
Η ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΤΟΥ ΘΡΑΚΟΣ ΜΥΣΤΑΓΩΓΟΥ
ΕΞΗΠΛΩΘΗ ΚΑΙ ΕΙΣ ΠΕΡΙΟΧΑΣ ΜΑΚΡΙΝΑΣ
ΌΠΩΣ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ, ΟΠΟΥ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΟΡΦΕΥΣ ΕΔΙΔΑΞΕ.

-Ο ΟΡΦΕΥΣ (ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ 43-44) ΑΝΑΦΕΡΕΙ :

"ηδ΄ οτ΄ εν Αιγύπτω ιερόν λόγον εξελόχευσα, Μέμφιν ες ηγαθέην πελάσας, ιεράς τε πόληας Άπιδος"
(και όσα ιερά λόγια διεκήρυξα στην Αίγυπτο,όταν προσήγγισα στην ιερή Μέμφιδα και τις ιερές πόλεις του Άπιδος).

-ΕΔΩ ΟΦΕΙΛΟΜΕ ΝΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΩΜΕ
ΟΤΙ Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΑΦΗΣ
(ΟΠΩΣ ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗΝ
ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΗΡΟΔΟΤΟΥ).

ΕΙΔΙΚΩΣ ΟΙ ΟΡΦΙΚΟΙ ΕΤΙΜΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ
ΤΗΝ ΘΕΑΝ ΙΣΙΔΑ (ΔΗΜΗΤΡΑ)
[ΒΛ. ΣΧΕΤΙΚΩΣ ΤΟΝ ΟΡΦΙΚΟΝ ΥΜΝΟΝ
ΤΗΣ ΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑΝ ΕΙΣ ΤΗΝ
ΑΙΓΥΠΤΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΥΜΝΟΝ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ].

-ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΒΑΒΥΛΩΝΑ
ΕΤΙΜΩΝ ΤΟΝ ΟΡΦΕΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ
ΥΣΤΕΡΑΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ,
ΩΣ ΔΙΕΠΙΣΤΩΣΕ ΚΑΤΑ ΤΗΝ
ΕΝ ΑΣΙΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΝ
ΤΟΥ ΚΑΙ Ο
ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ΕΚ ΤΥΑΝΩΝ:

"τα δε ποικίλματα των πέπλων εκ των Ελληνικών σφίσιν ήκει λόγων, Ανδρομέδαι και Αμμώναι και Ορφεύς πολλαχού, χαίρουσι δε τω Ορφεί, τιάραν ίσως και αναξυρίδα τιμώντες, ου γα μουσικήν γε, ουδέ ωδάς, αις έθελγεν"
(ΦΙΛΟΣΤΡΑΤΟΥ, "ΒΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΥ ΤΥΑΝΕΩΣ" ΙΧΧΧV).

-Η ΟΡΦΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΥΠΗΡΞΕ ΣΥΝΕΠΩΣ,
ΕΝ ΡΩΜΑΛΕΟΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΝ ΡΕΥΜΑ,
ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΕΞΗΚΤΙΝΩΘΗ
ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ
ΤΟΤΕ ΓΝΩΣΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ
ΚΑΙ ΗΣΚΗΣΕ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗΝ
ΕΙΣ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ
ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΕΩΣ
ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΙΝ ΤΩΝ
ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΤΕΛΕΤΩΝ, ΧΑΡΙΣ ΕΙΣ ΤΑΣ ΟΠΟΙΑΣ
ΟΙ ΑΞΙΟΙ ΕΓΙΝΟΝΤΟ (ΓΙΝΟΝΤΑΙ)
ΚΟΙΝΩΝΟΙ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ
ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΚΟΣΜΩΝ.

-ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

-)(- ΙΕΡΑ ΕΛΛΑΣ

₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪ ЭЄ ₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου