Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

OΡΦΕΥΣ- Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΥΣΤΑΓΩΓΟΣ (Μέρος 8ο).



-"ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΟΥΣΙΩΝ".

-ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ,
ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΚΗ ΓΝΩΣΙΣ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕ
ΜΟΝΟΝ ΣΤΟΥΣ ΟΡΦΙΚΟΥΣ,
ΑΛΛΑ ΜΕΤΑΛΑΜΠΑΔΕΥΘΗΚΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ.

-ΟΙ ΔΥΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
(ΣΥΝΕΧΗΣ Ή ΑΙΘΗΡ - ΜΕΡΙΣΤΗ Ή ΧΑΟΣ)
ΕΛΑΒΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ
ΠΟΙΚΙΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ,
ΔΙΟΤΙ ΙΣΧΥΕ Η ΜΥΣΤΙΡΙΑΚΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΙΣ.

-ΟΙ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΙ, ΟΠΩΣ ΕΙΔΑΜΕ,
ΩΝΟΜΑΖΑΝ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΗ ΟΥΣΙΑ "ΠΕΡΑΣ" ΚΑΙ "ΜΟΝΑΔΑ",
ΕΝΩ ΤΗΝ ΜΕΡΙΣΤΗ
"ΑΠΕΙΡΟΝ" ΚΑΙ "ΑΟΡΙΣΤΟΝ ΔΥΑΔΑ".

-Ο ΦΙΛΟΛΑΟΣ ΣΤΟ "ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ" ΓΡΑΦΕΙ :

"η φύσις εν τω κόσμω αρμόχθη εξ απείρων τε και περαινόντων και όλος ο κόσμος και τα εν αυτώ πάντα".

-Ο ΔΕ ΤΙΜΑΙΟΣ Ο ΛΟΚΡΟΣ
(ΓΝΩΣΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΩΝΥΜΟ ΠΛΑΤΩΝΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ)
ΣΤΟ "ΠΕΡΙ ΨΥΧΑΣ,ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΕΩΣ"
ΓΡΑΦΕΙ ΣΧΕΤΙΚΩΣ:

"δύο ων ήνδε αρχαί εναντίαν, ών το μεν είδος λόγον έχει άρρενός τε και πατρός, α δ΄ύλα θηλεός τε και ματέρος.Τρίτα δε ήμεν τα εκ τούτων έκγονα¨.
(δύο είναι οι αρχές,αντίθετες ως προς τις ιδιότητες αυτών,από τις οποίες το είδος παίζει τον ρόλο του πατέρα,ενώ η ήλη της μητρός.εκ της ενώσεως δε αυτών προκύπτει η τρίτη φάσις της δημιουργίας,δηλαδή τα γεννήματα αυτών).

-ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΟ ΕΙΝΑΙ,
ΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΤΙΜΑΙΟΥ,
ΤΟΥ ΑΡΧΥΤΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ,
ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ
ΚΑΙ Ο ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ,
Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΣΗΣ ΟΝΟΜΑΖΕΙ
ΤΗΝ ΜΕΡΙΣΤΗ ΟΥΣΙΑ "ΥΛΗ"
(ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΟΡΦΙΚΟ ΟΡΟ),
ΤΗΝ ΔΕ ΣΥΝΕΧΗ ΟΥΣΙΑ "ΕΙΔΟΣ".

-ΟΙ ΟΡΟΙ ΑΥΤΟΙ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΟΡΦΙΚΑ (ΑΠ.55):

"...έτευξε δε μέγας Χρόνος ωιόν αργύφεον(λαμπρόν)...το δε...πάμμικτον έστιν εκ δυοίν τουλάχιστον, ύλης και είδους..."

-Ο ΠΛΑΤΩΝ ΟΜΙΛΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ ΟΥΣΙΕΣ ΣΤΟΝ "ΦΙΛΗΒΟ" (16C):

"και οι μεν παλαιότεροι,που ήσαν καλλίτεροί μας και ζούσαν πλησιέστερα προς τους Θεούς,μας παρέδωσαν αυτήν την φήμην,ότι όλα για όσα λέγομε εκάστοτε ότι υπάρχουν,αποτελούνται από Ένα και από Πολλά,περιέχουν δε μέσα τους ηνωμένα το πέρας και την απειρίαν".

-ΓΙΑ ΠΕΡΑΣ ΚΑΙ ΑΠΕΙΡΟΝ
ΟΜΙΛΕΙ ΚΑΙ Ο ΠΛΑΤΩΝ,
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΗΣ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΗ ΟΥΣΙΑ
ΩΣ "ΕΝ" ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΡΙΣΤΗ ΩΣ "ΠΟΛΛΑ",
ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ
ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΟΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΟΥΣΙΑΣ,
ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΡΙΖΟΜΕΝΗ ΟΥΣΙΑ.

-Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΟΥΣΙΑ
ΟΝΟΜΑΣΘΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟ (ΑΠ.74)
ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ "ΘΕΟΣ",
ΑΠΟ ΤΟ ΡΗΜΑ ΘΕΩ=ΤΡΕΧΩ,
ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΥΠΟΔΗΛΩΘΗ
Η ΤΑΧΥΤΑΤΗ ΚΙΝΗΣΙΣ ΤΗΣ,
ΕΠΙΒΕΒΑΙΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ
ΑΚΡΩΣ ΥΨΗΛΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
ΤΗΣ ΚΟΣΜΙΚΗΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ.

-ΟΙ ΔΕ ΤΥΠΟΙ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ "ΙΔΕΕΣ".

-ΟΙ ΣΤΩΙΚΟΙ ΤΕΛΟΣ,
ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΗ ΚΑΙ ΜΕΡΙΣΤΗ ΟΥΣΙΑ
ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ
"ΠΟΙΟΥΝ" ΚΑΙ "ΠΑΣΧΟΝ" ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ.

-ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

-)(- ΙΕΡΑ ΕΛΛΑΣ

₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪ ЭЄ ₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου